KODY BŁĘDÓW TACHOGRAFU CYFROWEGO
Poniżej zamieściliśmy kody błędów tachografu cyfrowego
w przypadku problemów z odczytaniem lub interpretacją, prosimy kontaktować się z naszym serwisem.
tel: +48 509 824 240
- 2,03 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
- 04 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
- 05 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
- 06 Awaria czasu (sprawdź czas UTC)
- 07 Awaria wyświetlacza (sprawdź działanie przycisków-zakleszczenie)
- 08 Awaria wewnętrzna (usterka tachografu, błąd sumy kontrolnej, tylko serwis)
- 09 Awaria kalibracji (tylko serwis)
- 10 Awaria wewnętrzna (brak sygnału na b7 z pb6)
- 11 Awaria wewnętrzna (problem drukarki, głowicy)
- 12 Awaria transmisji (problem pobierania danych z karty lub usterka pamięci tachografu)
- 13 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
- 14 Awaria wewnętrzna (usterka szyny danych j1932)
- 15 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
- 16 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 17 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 18 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 19 Brak zasilania (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 20 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 21 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 22 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 23 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 24 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, tylko serwis)
- 25 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, tylko serwis)
- 26 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, był otwierany tachograf, tylko serwis)
- 27 Przerwanie zabezpieczenia (problem z oprogramowaniem tachografu)
- 28 Jazda bez karty
- 29 Konflikt kart
- 30 Przekroczenie prędkości ponad 60 sekund
- 31 Brak zasilania.
- 32 33 34 Wyjęcie niemożliwe (czekać)
- 35 Proces opóźniony (zmiana dnia)
- 36 Wydruk niemożliwy
- 37 Wydruk opóźniony.
- 38 Szuflada otwarta.
- 39 Brak papieru.
- 40 Awaria wewnętrzna (usterka czytnika tachografu)
- 41 Awaria karty.
- 42 Przerwanie zabezpieczenia (problem z kartą)
- 43 Przerwanie zabezpieczenia (problem z kartą)
- 44 Karta nie zamknięta (problem z kartą)
- 45 Przekroczenie czasu w porównaniu z poprzednim pojazdem.
- 46 Wprowadź. podczas jazdy (wprowadź kartę tylko na postoju)
- 47 Przerwanie zabezpieczenia.(problem z kartą)
- 48 Karta nieważna.
- 49 Zapis niezgodny.
- 50 Karta uszkodzona.
- 51 Karta nieodpowiednia.
- 52 Karta zablokowana.
- 53 Awaria wewnętrzna.
- 56 Przerwa! 1.04h15 ||00h15 (konieczna jest przerwa)
- 57 Przerwa! 1.04h30 ||00h30 (konieczna jest przerwa)
Lista wszystkich kodów DTC przechowywanych w tachografie cyfrowym Stoneridge jest przedstawiona poniżej. Należy sprawdzić, czy kod DTC jest nadal aktywny, czy nie. Należy ustalić przyczynę kodu DTC i podjąć odpowiednie działania, jak opisano w poniższej tabeli. Kod będzie widoczny na wydruku Event & Fault oraz na wydruku Daily. Kod DTC będzie widoczny na przyrządzie testowym
Kod | DTC | Typ zdarzenia lub usterki | Opis | Sugerowane działanie, które należy podjąć |
Wydarzenia ogólne | ||||
0x02 | Konflikt Kart | Wykryto nieprawidłową kombinację kart. Na przykład firma i karta warsztatowa. | Wycofaj kolizyjną kartę. | |
0x03 | Nakładanie czasu. | Ostatni czas wycofania włożonej karty kierowcy, odczytany z włożonej karty, jest późniejszy niż czas UTC tachografu. | Sprawdź czas UTC tachografu. Poczekaj, aż upłynie okres nakładania się. Jeśli czas UTC różni się o więcej niż 20 minut, należy przeprowadzić kalibrację. | |
0x04 | 0x1260 | Jazda bez odpowiedniej karty | Jazda bez ważnej karty lub z nieprawidłową kombinacją kart. | Zatrzymaj i włóż ważną kartę i / lub usuń nieodpowiednią kartę. |
0x05 | Karta włożona podczas jazdy | W czasie jazdy włożona jest karta do tachografu. | Nie są wymagane dalsze działania. | |
0x06 | Ostatnia sesja karty nie została poprawnie zamknięta | Karta (włożona do gniazda 1 lub 2) została wycofana, zanim wszystkie istotne dane zostały zapisane na karcie. Jest to spowodowane wycofaniem, ale wykryte przy następnym włożeniu. | Nie są wymagane dalsze działania. | |
0x07 | Przekroczenie prędkości | Prędkość pojazdu przekroczyła najwyższą dozwoloną prędkość pojazdu. Było to aktywne przez co najmniej 60 sekund. | Uzyskaj informacje na temat maksymalnej dozwolonej prędkości dla pojazdu. | |
0x08 | 0x0004 | Przerwa w zasilaniu (VU) | Zasilanie tachografu zostało przerwane na ponad 200 milisekund. Zdarzenie nie jest generowane w trybie kalibracji. | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu i tachografu. Sprawdź kable zasilające. |
0x2004 | Przerwa w zasilaniu (MS) | Zasilanie czujnika ruchu zostało przerwane na ponad 200 ms. | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu i czujnika ruchu. "Sprawdź działanie czujnika ruchu i całe okablowanie, wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony." | |
0x09 | 0x2180 | Błąd danych ruchu (brak CNTR) | Niepoprawne dane czujnika ruchu. Tachograf otrzymuje wartość prędkości z czujnika ruchu bez odbierania żadnych impulsów. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Połącz ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x2280 | Błąd danych ruchu (CNTR) | Niepoprawne dane czujnika ruchu. Tachograf odbiera wartość licznika prędkości z czujnika ruchu, który różni się od wartości obliczonej przez tachograf. | ||
0x2452 | Błąd danych ruchu (zdarzenie) | Niepoprawne dane ruchu. Niedopasowanie sygnatury tachografu. | ||
Próba naruszenia bezpieczeństwa VU | ||||
0x11 | 0x2452 | Błąd uwierzytelniania czujnika ruchu | Nieudane uwierzytelnienie wykryto próbę czujnika ruchu. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x12 | Błąd uwierzytelnienia karty do tachografu: | Włożona karta nie może zostać uwierzytelniona przez tachograf. | Sprawdź, czy włożona karta jest prawidłowa i poprawnie włożona. Sprawdź, czy karta działa w innym tachografie. Spróbuj włożyć inną kartę. | |
0x13 | 0x2452 | Nieautoryzowana zmiana czujnika ruchu | Czujnik został zmieniony od ostatniego parowania. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x14 | Integralność wprowadzania danych karty | Komunikacja kryptograficzna z włożoną kartą (w gnieździe 1 lub 2) nie powiodła się. | Aby sprawdzić kartę, włóż ją do innego tachografu. Spróbuj włożyć inną kartę. | |
0x15 | Błąd integralności przechowywanych danych | Zapisane dane są błędne. Najprawdopodobniej tachograf jest zablokowany. | Sprawdź dowody ingerencji w tachograf. | |
0x18 | Sabotaż sprzętu (naruszenie bezpieczeństwa) | Karta została usunięta na siłę lub wykryto ingerencję w sprzęt. | Sprawdź dowody ingerencji w tachograf Likwidacja i wymiana tachografu. | |
Zdarzenia związane z czujnikami ruchu | ||||
0x0A | 0x2680 | Konflikt czujnika ruchu | Zaprzeczenie czujnika ruchu i drugie źródło ruchu | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Ponownie sparuj czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x0A | 0x2780 | Konflikt czujnika ruchu (sprzeczność prędkości) | Zaprzeczenie czujnika ruchu i drugiego źródło prędkości ruchu | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Sprawdź kod DTC związany z drugim źródłem w pojeździe, na przykład ABS. Ponownie sparuj czujnik ruchu i tachograf. Wykonaj nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
- | 0x2880 | Konflikt czujnika ruchu spowodowany brakiem drugiego źródła (No2ndSource) | Utrata wartości prędkości drugiego źródła. | Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN. |
- | 0x2980 | Konflikt czujnika ruchu spowodowany niepoprawnym otrzymaniem drugiego źródła (No2ndSource) | Utrata wartości prędkości drugiego źródła. | Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN. |
- | 0x2A80 | Konflikt czujnika ruchu spowodowany błędnym otrzymaniem drugiego źródła (No2ndSource) | Utrata wartości prędkości drugiego źródła. | Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN. |
0x20 | 0x2508 | Brak dalszych szczegółów | Błąd wewnętrzny czujnika ruchu | Wymień czujnik ruchu. |
0x21 | 0x2508 | Błąd autoryzacji | Błąd wewnętrzny czujnika ruchu, błąd uwierzytelniania. | Wymień czujnik ruchu. |
0x22 | 0x2508 | Błąd integralności przechowywanych danych | Błąd wewnętrzny czujnika ruchu, błąd integralności przechowywanych danych | Wymień czujnik ruchu. |
Rejestrowanie błędów urządzeń | ||||
0x31 | 0x0139 0x0800 0x2007 | Błąd wewnętrzny VU | Błąd wewnętrzny w tachografie | Jeśli kod DTC pozostaje aktywny bez wyraźnego powodu, wycofać i zastąpić tachograf. |
0x35 | 0x2280 | Błąd czujnika Odpowiedź na błąd lub ACK | Błąd komunikacji czujnika ruchu. Treść ACK lub odpowiedzi jest nieprawidłowa. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. |
0x2003 (4sec) | Błąd czujnika (MS Power to Low) | Za niskie zasilanie czujnika ruchu. | Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. | |
0x2380 | Błąd czujnika (brak ACK) | Błąd komunikacji czujnika ruchu. Brak potwierdzenia ACK po oczekiwaniu. | ||
0x2380 | Błąd czujnika (brak odpowiedzi) | Błąd komunikacji czujnika ruchu. Brak odpowiedzi, gdy jest spodziewany | ||
Błędy karty | ||||
0x40 | 0x0200 0x0300 | Błąd karty - Brak dalszych szczegółów Slot 1 Slot 2 | Wykryto błąd na włożonej karcie do gniazda 1. Wykryto błąd na włożonej karcie do gniazda 2. | Wyjmij kartę i sprawdź ją. Włóż kartę do innego tachografu i sprawdź funkcjonalność. Włóż inną kartę i sprawdź funkcjonalność. |
Specyficzne zdarzenia i usterki producenta, tj. Wyskakujące okienka | ||||
0x0660 | Drukowanie zatrzymane, brak papieru | W drukarce skończył się papier. | Włóż nową rolkę papieru. | |
0x01C0 | Przekroczenie prędkości przed ostrzeżeniem | Prędkość pojazdu ma przekroczyła najwyższą dozwoloną prędkość dla pojazdu. To było aktywne przez mniej niż 60 sekund i Wydarzenie przekroczenia prędkości nie zostało jeszcze aktywowane. | Komunikat związany ze sterownikiem. | |
0x0D40 | Błąd kalibracji | Błąd kalibracji, czas na kontrolę okresową. Minęły dwa lata od ostatniej kalibracji. | Wykonaj kalibrację. | |
0x0B78 | CAN bus off | CAN bus off, A złącze, nazywane również TCO-CAN. | Sprawdź kable, zwłaszcza złącze A z tyłu tachografu. | |
0xFD0B | CAN bus off, FMS CAN | CAN bus off, złącze C, zwane także FMS-CAN. | Sprawdź kable, zwłaszcza złącze C z tyłu tachografu. | |
0x0007 | Wysokie napięcie zasilania VU | Napięcie zasilania tachografu jest wyższe niż wartość maksymalna. | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu. Sprawdź wejście zasilania do tachografu. Sprawdź wszystkie połączenia i działanie tachografu | |
0x0003 | Niskie napięcie zasilania VU | Zasilanie tachografu było niższe niż wartość minimalna przez ponad 4 sekundy. Napięcie rozruchowe nie powinno powodować tego zdarzenia | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu. Sprawdź wejście zasilania do tachografu. Sprawdź wszystkie połączenia i działanie tachografu. | |
0x0900 | Brak zapłonu, ale wykrywa impulsy prędkości | Zapłon wyłączony, ale obecne są impulsy prędkości. | Zbadaj, czy pojazd był pod wpływem zakłóceń środowiska, takich jak wibracje itp. Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody - wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony. Sprawdzić, czy impulsy prędkości nie są przekazywane przez złącze przednie. |